Yapımcı olarak birçok filme imza atmış olan Baran Seyhan, senaryosunu kendisinin yazdığı bir filmle yönetmenliğe ilk adımını attı…

Söz Vermiştin, internette görüp düzenli olarak yazıştığı lise arkadaşı Lilyan’la sevgili olan müzik yapımcısı Nesim’in hikayesini anlatıyor.

Aşkları çok güzel giderken bir gün aniden terk edilen Nesim, çekip giden Lilyan’ın yokluğu kadar, nedenini açıklamadan ayrılmasına da üzülüyor, kendini kapatıyor, bunaldıkça bunalıyor, ama bir kadın giderse gitmiştir artık…

Bu hikayenin yaşanmış olup olmadığı, ayrıntıların ilgi çekici olup olmadığı bir yana, asıl önemli olan seyirci için ne kadar taze olduğu, ne kadar kendine bağladığıdır, ki sorun ne yazık ki burada başlıyor.

Öncelikle, kız ayrıldığı anda biliyorsunuz ya da en azından tahmin ediyorsunuz gitme sebebini, bir kere bunun seyirciden saklanan bir sırmış gibi konu dışı bırakılması iyi olmuyor, kaldı ki bu noktadan sonra terk etmenin sebebinin bambaşka bir şey çıkması çok hoş olabilirdi, ama bu klişeyi klişe olarak tutmuş yönetmen, hem de filmin yarısından sonra…

Ama bir yandan da şunu söylemek lazım, yönetmenlik denilen iş esas olarak birçok farklı çalışmalardan iyi sonuçlar almak ve onları bir potada eritip kendi kıvamını vermek olduğuna göre, bu açıdan ilk filminde iyi bir sınav vermiş sayılır Baran Seyhan, görüntüsünden müziğine her alanda başarılı işleri layıkıyla bir araya getirmiş, oyuncu yönetiminde ise, Aslı Tandoğan ve Şenay Gürler’den Mazlum Çimen’e çoğu yardımcı rollerdeki sanatçılardan gayet doğal performanslar almış, bir tek Emre Karayel fazla oynuyor, o kadar ki bu karaktere inanmayınca seyirci filimden de kopuyor bir süre sonra…

Yine de asıl mesele senaryo, ne yazık ki olmamış sonuçta, yönetmen Baran Seyhan, senaryo yazarı Baran Seyhan tarafından yarı yolda bırakılmış sanki…

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol